Ofte stilte spørsmål

09.03.2011

Her kan du finne svar på noen spørsmål vi opplever at brukerne ofte lurer på.

Dersom du ikke finner svaret her, kan du sende en henvendelse til firmapost@travsport.no så hjelper vi deg så raskt vi kan.

Spørsmål om brukernavn og passord

Hva er brukernavnet mitt?
 - Lisensnummeret ditt. Det finner du på www.travsport.no, gå til søkefeltet, hak av for kusk/jockey og skriv inn navnet ditt. Dersom du har et nummer med nuller foran, behøver du ikke skrive inn disse.

Jeg har glemt passordet mitt, hva gjør jeg?
 - Under Logg inn finner du en knapp "Glemt passord". Trykk på denne, så mottar du et nytt passord på sms. Dette gjelder for bruk én gang. Du blir bedt om å registrere nytt passord første gang du logger inn med passordet du fikk på sms. (Samme prosedyre som for føste gangs bruk av nettinnmelding).

Hvorfor mottar jeg ikke nytt passord på sms?
 - Har du registrert korrekt mobilnummer hos DNT? Dette kan du sjekke på søkesidene dersom du ikke har bedt om å få skjult telefonnummeret sitt.

Jeg får melding om ugyldig brukernavn eller passord.
 - Sjekk at din lisens er gyldig på søkesidene. Dersom lisensen din av ulike årsaker er inndratt, vil nettinnmeldingsløsningen også være stengt.

Hvorfor kommer Logg inn boksen opp på nytt når jeg er innlogget?
 - Det kan være at du må nullstille leserlogger osv. for å logge inn på nytt. Benytt Verktøy-knappen på nettleseren, gå inn på Alternativer for internett. Trykk Slett under gruppen Leserlogg. Deretter haker du av for Informasjonskapsler og Logg, trykk slett. Forsøk å melde via nettinnmelding på nytt.

Jeg får beskjed om feil passord når jeg forsøker å logge inn.
 - Kan hende har nettleseren din lagret passordet ditt, og du har endret det? Benytt verktøy-knappen, og velg Slett Leserlogg, deretter Slett passord.

Spørsmål om treningsliste

Hvorfor finner jeg ikke alle hestene mine når jeg er innlogget?
 - Har du meldt inn hestene på treningslisten din? Dette skal meldes til din hjemmebane.

Spørsmål om valg av kusk/rytter

Hvordan kan jeg bytte ut den kusken/rytteren som kommer opp som førstevalg?
 - Benytt symbolet for å slette (søplebøtten) for å blanke ut feltet. Deretter søker du frem den kusken/rytteren du ønsker å melde på. Søk på fornavn eller etternavn for å finne aktuell kusk.

Jeg får melding om ugyldig lisens på en kusk/rytter. Hva kan det skyldes?
 - Systemet har ikke funnet en lisensinnehaver som matcher det du søker. Sjekk om proposisjonen er stengt for bestemte lisenstyper (amatørløp, stallansatte etc.)
 - Har du latt søkemotoren lete opp navnet du skrev? Dersom du har skrevet raskere enn den har rukket å søke, kan det være at den ikke har fått treff på en lisensinnehaver.
 - Det er ikke mulig å søke med lisensnummer - kun navn. 
 - Utenlandske lisensinnehavere er ikke søkbare. Hak av i boksen for dette, og skriv inn navnet.
 - Sjekk evt på søkesidene at kusken/rytteren faktisk har gyldig lisens.

Spørsmål om å legge til hest i proposisjon

Jeg finner ikke prøveløp eller mønstringsløp til hesten min.
Dersom du har gått inn på Søk proposisjon til navngitt hest finner ikke systemet disse løpene, da de ikke er begrenset på alder, grunnlag eller øvrig vilkår. Velg fanen Innmelding, og gå inn på den aktuelle løpsdagen du ønsker å melde til, så finner du disse løpene og kan legge til hesten der.

Jeg får ikke lagt til hest i en proposisjon med flere vilkår.
 - Dessverre har funksjonen "Innmelding" inntil videre en svakhet på proposisjoner med flere vilkår. Søk opp dette løpet via Søk proposisjoner i stedet. Vi jobber med å få løst dette. 

Kvittering

Skriv ut/ lagre kvittering
Dersom det oppstår problemer med en innmelding er det nødvendig at kvitteringen er skrevet ut eller lagret. Trykk f.eks. "Print Screen" og lagre kvitteringsbildet når det kommer opp slik at du har det dersom det skulle oppstå problemer med sending av innmeldingen. Uten en kvittering er det vanskelig å finne feilen.